L’Arxiu del Monestir de Sant Pere de les Puel•les de Barcelona (AMSPP) conserva la documentació històrica produïda per la comunitat de monges benedictines de Sant Pere de les Puel•les des de llur fundació el segle X fins a l’actualitat com a conseqüència de la seva activitat.

L’arxiu custodia dos fons:

• Monestir de Sant Pere de les Puel•les de Barcelona, 945 (obert)

Fons monacal produït per la comunitat de monges benedictines de Sant Pere de les Puel•les de Barcelona en el transcurs de la seva existència des dels seus orígens el segle X (945) fins a avui dia. Es tracta doncs d’un fons que resta obert, però amb una part de fons històric que és consultable i que conformen uns cinquanta-vuit metres lineals de documentació en paper i 2262 pergamins.

• Llegat Ferran, s. XV-XVII

Fons patrimonial format per dotze pergamins i tres documents en paper dels segles XV-XVII. Se’n desconeix l’origen, motiu i forma d’ingrés d’aquest petit fons extern a la comunitat.

• Col•lecció de Goigs del Monestir de Sant Pere de les Puel•les de Barcelona

Col•lecció de goigs, de temàtica i origen divers, reunits per la comunitat de Sant Pere de les Puel•les de Barcelona.

• Col•lecció d’Ex-libris del Monestir de Sant Pere de les Puel•les de Barcelona

Agrupació d’aproximadament cent ex-libris, majoritàriament del segle XX i de diferents orígens, reunits per la comunitat de Sant Pere de les Puel•les de Barcelona.

• Comunitat de Santa Maria de Puiggraciós, 1975 (obert)
Subfons produït, agrupat i conservat per la comunitat de monges benedictines del Santuari de Santa Maria de Puiggraciós (l’Ametlla del Vallès), depenent del Monestir de Sant Pere de les Puel•les de Barcelona, des del seu assentament al santuari al 1975 fins avui dia.
Per més informació podeu contactar amb nosaltres enviant-nos un correu electrònic a saf.mbc@gmail.com.