Com cada any, el primer dimarts de juliol els arxivers i les arxiveres de l’Església que formem part del Secretariat d’Arxivers Eclesiàstics de Catalunya (SAEC) es reuneixen en la seva trobada anual des de 1975. Enguany, la quaranta-novena reunió del SAEC ha tingut lloc a Lleida, convidats per l’Arxiu Capitular i l’Arxiu Diocesà d’aquesta ciutat.

Després de la benvinguda del bisbe Mons. Salvador Giménez Valls, els assistents van iniciar la reunió anual debaten sobre els diversos temes que els arxivers i arxiveres de l’Església venim treballant des de fa un parell d’anys i que es preveu que obtinguin els primers fruits a finals d’aquest 2019; també sobre la nostra participació com arxius eclesiàstics al Pla d’Arxius i Gestió Documental de Catalunya.

Finalitzada la reunió, els assistents vam visitar l’Arxiu Diocesà i, després del dinar de germanor, l’Arxiu Capitular.

Moltes gràcies al Bisbat de Lleida i als seus arxivers i arxiveres (Mn Jacint Cotonat Cerqueda, Ana Carles Sánchez, Anna Esteve Florensa i Rosana Miró Dellatorre) per la bona acollida!

..

..