El monestir de La Santa Família de Manacor té els seus orígens en les Serventes de la Santa Família, una congregació pròpia de les Illes Balears fundada per Bartomeu Domenge i la seva germana Maria Antònia Domenge el 1907. Ambdós institucionalitzen el que des dels inicis era un grup de dones manacorines que, inspirades per la Santa Missió, van decidir agrupar-se en La Reunió, un espai de dones i per a dones que amb el temps es convertí en la primera i única comunitat de la Congregació de les Serventes de la Santa Família.

El proper dissabte 11 i diumenge 12 de maig,
la comunitat de La Santa Família de Manacor
celebra 50 anys de benedictines!

El 1964, davant la manca de continuïtat de futur de la Congregació, les Serventes van demanar poder abraçar l’orde benedictí. El Consell de la Federació Catalana de Monges Benedictines, celebrat al monestir de Sant Pere de les Puel·les de Barcelona el 8 de novembre de 1966, acordà enviar un grup de monges catalanes a Manacor per formar-les en l’esperit benedictí. D’aquesta forma, el 10 d’abril de 1969 la comunitat de serventes de La Santa Família de Manacor es constituí en monestir benedictí, tot conservant el nom i l’advocació original.

Per commemorar aquest fet, la Federació Catalana de Monges Benedictines (a través del SAF) i el monestir de Sant Benet de Montserrat, actual comunitat del monestir de Manacor, han organitzat diversos actes.

HI ESTEU TOTS CONVIDATS!!!