Presentació del monogràfic de festa major
Sant Joan de les Abadesses
Dissabte 1 setembre 2018, a les 18.00 h

El 2017 es van complir mil anys de l’expulsió de les monges de Sant Joan del seu monestir; un fet que comportà la desaparició de la comunitat femenina benedictina de Sant Joan.

Per recordar aquests fets i continuar avançant en l’estudi i coneixement dels orígens i evolució del monacat femení a Catalunya, i molt especialment del seu primer cenobi, la Junta del Monestir de Sant Joan, en col·laboració amb el Servei d’Arxius de la Federació Catalana de Monges Benedictines (SAF) i l’Ajuntament de Sant Joan de les Abadesses, va endegar el 2017 un projecte de commemoració. Després de diverses activitats culturals, musicals, científiques i de divulgació al llarg de 2017 i 2018, el proper dissabte 1 de setembre programem la penúltima activitat: la presentació del monogràfic de festa major de Sant Joan de les Abadesses 2018.

Enguany, aquesta publicació divulgativa anual de l’Ajuntament de Sant Joan de les Abadesses ha estat dedicada al record del primer cenobi femení àmpliament documentat dels comtats catalans, el monestir de Sant Joan. Dut a terme pel SAF, el monogràfic de festa major de 2018 de Sant Joan de les Abadesses recorre la vida d’aquesta efímera casa monàstica femenina de cabdal importància per la història de Catalunya, del monacat femení a casa nostra i per la vila de Sant Joan de les Abadesses.

Us hi esperem!