CONFERÈNCIA. Sant Daniel de Girona. Un arxiu, mil anys d’història
Claustre del monestir de Sant Daniel de Girona
Divendres 31 agost 2018, a les 19.00 h

En motiu de la cel·lebració del mil·lenari del monestir de Sant Daniel de Girona aquest 2018, l’Associació de veïns de la Vall de Sant Daniel, el Servei d’Arxius de la Federació Catalana de Monges Benedictines (SAF) i el monestir de Sant Daniel han programat durant els actes de festa major de la Vall, la conferència Sant Daniel de Girona. Un arxiu, mil anys d’història a càrrec de la Dra. Irene Brugués Massot, arxivera en cap del SAF i del monestir de Sant Daniel.

L’arxiu del monestir de Sant Daniel de Girona conserva la documentació produïda per la comunitat de monges benedictines des de la seva fundació el 1018 fins avui dia; un patrimoni documental imprescindible per resseguir la història d’aquesta comunitat, de la vall on fou erigida i de la població que es formà al seu entorn. Mil anys de presència continuada a la vall, de pregària i vida monàstica, de construcció d’un espai, un poble i un paisatge.

Hi esteu tots convidats!

Baixa’t ara el programa de festa major de la Vall de Sant Daniel!