ENGUANY EL SAF HA TANCAT L’ANY AMB UNA TARDOR PLENA D’AUDICIONS!!!

Des de 2012 el SAF va engegar un projecte de conservació, estudi i difusió del patrimoni musical conservat als arxius històrics dels monestirs de monges benedictines de Catalunya. Un projecte, titulat Cants des del claustre, que s’ha pogut dur a terme al llarg d’aquests anys gràcies a la col·laboració de cors i músics, com el cor masculí Schola Gregoriana de Catalunya, el cor femení Auditexaudi o intèrprets com l’organista Joan Casals, Santi Figueras, entre d’altres. També gràcies a parròquies i entitats diverses que ens han acollit a les seves esglésies, o als festivals que ens han convidat, sense oblidar la col·laboració del públic que ha fet possible la continuació d’aquest projecte.

A més a més, aquest any el projecte ha comptat amb el suport de la Fundació Banc Sabadell, i això ha fet possible un 2017 ple d’audicions, especialment aquesta tardor. Després de la inauguració de l’audició Spiritus Domini a Sant Pau del Camp el 29 de gener, de l’audició Venit Lumen del diumenge 23 d’abril a Santa Maria de Barberà en motiu del cinquantè aniversari de la parròquia de Sant Jordi de Sabadell i de l’audició escenificada Sponsa Christi que el 31 d’agost va inaugurar els actes de commemoració del mil·lenari de l’expulsió de les monges de Sant Joan de les Abadesses, aquesta tardor el SAF ha programat tres audicions més:

VENIT LUMEN. Laudes d’Epifania del segle XVI al monestir de Sant Jeroni de la Murtra

(28 octubre 2017)

En el marc incomparable del refetor gòtic del monestir de Sant Jeroni de la Murtra, actual església de l’àmbit de repòs religiós i cultural Francesca Güell, va tenir lloc aquesta audició interpretada pel cor femení Auditexaudi amb l’acompanyament de Santi Figueras a la viola de mà. Les més de quaranta persones que hi assistiren van poder gaudir d’una vetllada de comunió entre patrimoni musical i arquitectònic i de germanor amb el refrigeri servit a l’antiga cuina monàstica.

VENIT LUMEN. Laudes d’Epifania del segle XVI a l’església de Santa Maria de la Geltrú

(4 novembre 2017)

Després de la participació del SAF i Auditexaudi el 2016 en el III Cicle de música històrica i patrimoni de Barcelona ARS LONGA, novament una audició del SAF ha estat convidada a participar, i en aquest cas inaugurar, el primer Cicle de concerts de música sacra MÚSIQUES DEL RETAULE de l’església parroquial de Santa Maria de la Geltrú. Un privilegi!
Després d’una breu presentació del retaule major de Santa Maria de la Geltrú per Joaquim Vicente, el cor femení Auditexaudi, acompanyat de Santi Figueras a la viola de mà, va interpretarà l’ofici de laudes d’Epifania de Sant Pere de les Puel·les davant d’un públic de cent-trenta assistents.

SPIRITUS DOMINI. Missa de Pentecosta del segle XVII a la parròquia de Sant Pere de Rubí

(26 novembre 2017)

La darrere audició de l’any ha estat una proposta molt especial. En el seu cinquè aniversari, la coral femenina rubinenca Dones de cor va participar de l’audició Spiritus Domini interpretada pel cor masculí Schola Gregoriana de Catalunya i acompanyada musicalment a la tiorba per Santi Figueras. Una combinació que resultà d’allò més inspiradora pels més de cinquanta assistents.

Amb el suport de:

..