El passat dimarts 21 de novembre de 2017 l’Arxiu del monestir de Sant Benet de Montserrat va rebre una nova donació!

El Sr. Romà Escalas i Llimona, musicòleg català amb una extensa trajectòria musical, exdirector del Museu de la Música de Barcelona (1981-2011)  i actual secretari general de l’Institut d’Estudis Catalans, va fer donació al monestir de Sant Benet i al seu arxiu d’un fragment de pergamí musical dels segles XII-XIII.

Aquest fragment, que formava part d’una coberta d’un document notarial del segle XVIII donat fa poc pel mateix Sr. Escalas a l’Arxiu Comarcal del Bages, conté un part d’una obra escrita amb neumes medievals quadrats dedicada a Santa Cecília, patrona de la música.

L’acte de donació, que tingué lloc a l’església del monestir, consistí en una breu presentació del manuscrit per part del mateix Sr. Romà Escalas i unes paraules d’agraïment de la Mare Maria del Mar Albajar, abadessa de Sant Benet de Montserrat. A continuació, la Sra. Rosa Tamarit, professora d’Història de la música i l’espectacle i expressió artística al Departament d’Història i Història de l’Art de la Universitat Rovira i Virgili, va interpretar la peça transcrita pel mateix Sr. Escalas. Tancà l’acte la signatura del document de donació del manuscrit.

Des d’aquí, el monestir de Sant Benet i el Servei d’Arxius de la Federació Catalana de Monges Benedictines volem agrair el Sr. Romà Escalas i Llimona la confiança dipositada en la comunitat i el seu arxiu per conservar, difondre i posar en accés aquesta petita joia del patrimoni musical català.