Descobreix els intèrprets, participants i col·laboradors que fan possible l’audició Sponsa Christi. Vestició i professió d’una monja.

Una audició escenificada en memòria del primer monestir femení de Catalunya, Sant Joan de les Abadesses.

INTÈRPRETS

AUDITEXAUDI

Cor femení nascut a Barcelona el 2012 i format per sis dones sota la direcció de Paloma Báscones. Les seves membres destaquen per l’àmplia formació musical i la seva dedicació professional en el món de la música. Entre els seus projectes s’inclou la recuperació i difusió de música antiga i la interpretació d’obres contemporànies, com la Cantata Kindheit per a cor femení i grup instrumental de Josep Soler, escrita pel grup i estrenada al gener de 2013.

SCHOLA GREGORIANA DE CATALUNYA

Cor masculí format per quinze cantaires sota la direcció de Ramon Vilar i Herms. Inicià la seva activitat el 2009 a través de la participació a les Misses Polifòniques de la Basílica dels Sants Just i Pastor de Barcelona. D’aleshores ençà ha actuat en múltiples actes i festivals amb la voluntat de conrear el cant gregorià i aconseguir la màxima fidelitat interpretativa.

MIREIA HERNÀNDEZ NUBIOLA

Clavecinista que ha treballat fet una gran labor de difusió de la música antiga al nostre país tant a través de la interpretació com de la pedagogia. Forma part del grup barroc Diatessaron i és directora de l’EMM Can Ponsic de Barcelona.

Una producció del SAF. Servei d’Arxius de la Federació Catalana de Monges Benedictines sota la direcció de Coloma Boada i Irene Brugués, i amb la col·laboració de la Junta del Monestir de Sant Joan de les Abadesses, el grup de teatre SAT-Teatre Centre, la rapsode Conxa Adell i la Fundació Banc Sabadell.

Aquesta audició s’emmarca en el projecte Cants des del claustre del SAF. Un projecte que busca recuperar i difondre la riquesa del patrimoni històric musical femení conservat en els arxius de les monges benedictines de Catalunya, i que enguany compte amb el suport de la Fundació Banc Sabadell.

..