Enguany es compleixen mil anys de l’emissió de la butlla del papa Benet VIII de 26 de gener de 1017, en la qual extingí el monestir de Sant Joan de les Abadesses, el primer cenobi femení dels comtats catalans.

Amb motiu d’aquest destacat aniversari la Junta del Monestir de Sant Joan de les Abadesses i el Servei d’Arxius de la Federació Catalana de Monges Benedictines, hereus de la memòria històrica d’aquesta comunitat, han programat diversos actes i activitats per commemorar els fets i seguir avançant en l’estudi d’aquest monestir femení, de la vida monàstica femenina alt medieval i de les dones que en formaren part.

PROGRAMACIÓ

13/06/2017   ·   Acte de germanor. Sant Joan de les Abadesses i els monestirs de benedictines de Catalunya

31/08/2017   ·   Audició-espectacle SPONSA CHRISTI. Vestició i professió d’una monja

08/10/2017   ·   Jornada d’estudi i divulgació SANT JOAN DE LES ABADESSES, MIL ANYS D’ABSÈNCIA

nov/2017      ·   El mil·lenari a l’escola. Activitat educativa amb els alumnes de l’Institut Mestre Andreu

2017/2018    ·   Edició d’una monografia sobre el monestir femení de Sant Joan de les Abadesses

·   Renovació de les visites guiades al monestir

·   Exposició De pols a vida digital. El procés de restauraució dels volums del segle XV

·   Sota el monestir. Estudi i divulgació dels elements arquitectònics de sota el subsòl

·   Exposició temporal Abadesses mil

·   Reedició de la Petita Història d’Emma de Barcelona

·   Cicle de conferències Sant Joan de les Abadesses, hereus d’una presència femenina

DESCARREGA’T

el dossier de premsa del mil·lenari!