Audicions de cant gregorià que recuperen el patrimoni musical de les benedictines de Catalunya

L’any 2012 el SAF, Servei d’Arxius de la Federació Catalana de Monges Benedictines, en col·laboració amb els cors Auditexaudi i Schola Gregoriana de Catalunya, va iniciar el projecte Cants des del claustre, per donar a conèixer la riquesa del patrimoni històric musical conservat en els arxius de les monges benedictines de Catalunya. Amb la voluntat de posar a l’abast dels músics i del públic en general els cants que, des del segle XV i fins a finals del segle XIX, cantaven les benedictines en les seves pregàries, el SAF ha recuperat partitures antigues i peces oblidades en els seus arxius per donar-les a conèixer a través de diferents audicions.

Amb la reforma del monestir de Solesmes de la segona meitat del segle XIX, s’unificà la interpretació del cant gregorià i es perdé la seva riquesa i diversitat. Quan la versió de Solemnes passà a ser l’oficial de l’Església els cantorals monàstics de les benedictines romangueren oblidats en els seus arxius, i ja al segle XX la interpretació del decret de litúrgica del Concili Vaticà II acabà allunyant definitivament el cant gregorià de les nostres esglésies. Avui són pocs els que intenten recuperar-lo a través dels seus cantorals originals. El SAF aposta fermament per tornar a gaudir d’aquests cants femenins que temps enllà ressonaren pels nostres claustres, i ho fa tot oferint quatre audicions amb un ric programa totalment inèdit.
- – - – - – - - - – - – - – - - - – - – - – - - - – - – - – - - - – - – - – - - - – - – - – - - - – - – - – - - - – - – - – - - - – - – - – -
Vols programar una de les audicions del SAF a la teva església, trobada o festival?

Consulta el nostre dossier de premsa i contacte amb la nostra responsable de programació, Coloma Boada, al telèfon 938 35 00 78  ext. 26 o a saf.mbc@gmail.com.

Trobaràs més informació a la nostra web, o als comptes de facebook/SAFmbc i twitter @SAFmbc.

AMB EL SUPORT DE:

..