El SAF ha iniciat el projecte de micromecenatge del concert UNA VIDA ENTRE GUERRES. Agnès, abadessa de Sant Pere de les Puel•les 1693-1715 a la plataforma Verkami.

Amb aquesta iniciativa el SAF intenta recollir part del finançament que necessita per poder dur a terme aquest concert-espectacle que s’emmarca dins els actes de celebració del Tricentenari.

Amb UNA VIDA ENTRE GUERRES ens hem proposat donar a conèixer les vivències de la Guerra de Successió a través del testimoni històric d’una dona completament anònima:  l’abadessa Agnès d’Esquerrer. Durant els vint-i-dos anys d’abadiat (1693-1715), Agnès visqué cinc setges, i com a responsable de la comunitat de Sant Pere de les Puel·les hagué d’afrontar les dures conseqüències dels bombardejos que la ciutat va patir i que també afectaren greument al monestir.

Un concert-espectacle on Agnès ens narrarà la seva vida a través de la música polifònica de la Catalunya de la segona meitat del segle XVII i la primera del XVIII, i també del cant gregorià que les monges de Sant Pere de les Puel•les cantaven en els seus actes litúrgics. Per això, en aquesta ocasió, s’han recuperat peces totalment inèdites dels cantorals emprats per la comunitat de Sant Pere de les Puel•les durant el segle XVII i inicis del XVIII, que han restat en silenci durant segles en el seu arxiu fins a dia d’avui.

Amb aquest concert, els SAF no només recupera una part de la nostra història oblidada, sinó també una part del nostre patrimoni històric documental i musical, i ho fem a través de la veu d’una de les dones que va viure a la Barcelona de 1714.

Descobreix tots els detalls d’aquest projecte de micromecenatge i les diferents recompenses per les aportacions dels mecenes a la pàgina del projecte.

Totes les entrades del concert s’oferiran a través de les recompenses de werkami.